Pantun Untuk Ucapan Selamat Hari Raya

Saya ucapkan selamat hari raya kepada umat Muslim di seluruh dunia. Indonesia, Malaysia, Singapura dan Singapura juga tidak luput merayakan kegembiraan hari raya.

Berikut ini saya berikan beberapa pantun uncuk ucapan selamat hari raya gubahan saya sendiri. Mohon kiranya kalau teman-teman lihai dalam berpantun menyertai pantun ini dengan memberikan komentar dibawah. Maklum saya sendi masih pemula dalam urusan pantun.

Biasnya kalau tiba masa hari raya... kita akan mengirim SMS atau Chat kepada teman-teman berupa pantun selamat hari raya. Nah, Pantun dibawah ini dengan senang hati saya persembahkan kepada kekawan semua pengunjung blog keprikita ini dan tentunya boleh digunakan untuk berkirim ucapan selamat hari raya kepada sanak saudara dan handai taulan.


Syahdunya sungguh lantunan takbir
Teringat kisah dimasa lalu
Kadang kata tak terucap dibibir
Saling bermaafan usahlah malu

Lagu Melayu iramanya indah
Pengantin baru makan bersuap
Hari mulia tibalah sudah
Mohon maaf salah dan silap


Merdu lah sungguh lantunan adzan
Di muara sungai banyaklah ikan
Genap lah sudah bulan Ramadhan
Mari beraya dan saling memaafkan

pantun kepulauan riau



Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Pantun Untuk Ucapan Selamat Hari Raya"

Post a Comment