5 Lagu Raya Terbaik

5 Lagu Raya Terbaik

 Tak terasa hari demi hari puasa telah dilalui, kini telah terbayang hari mulia disaat kita semua kembali fitri. Untuk itu kali ini saya akan membagikan daftar lagu hari raya terbaik menurut pandangan saya. Karena kelima lagu ini lah yang paling sering saya putar untuk menyambut tibanya syawal.

 Biasanya menjelang berakhirnya bulan Ramadhan, sudah terdengar lagu Raya diseluruh rumah penduduk yang ada di Kepulauan Riau, terutama sekali yang berada di kampung-kampung. Terasa tenang dan damai hati menyambut hari kemenangan nan fitri itu. Apalagi kalau dah tiba malam Likur (Liko), dengan pemandangan lampu pelita yang indah, diiringi mambu kue raye kat rumah, ditambah pula dengan mendengar lagu raye... beeeh damai rase hati tak terkira....

 Nak tau lagu ape je yang saye suke... haa tengok kat bawah ni (^_^)

1. Suasana Hari Raya
2. Suara Takbir
 3. Seloka Hari Raya
 4. Selamat Berhari Raya
 5. Meriah Suasana Hari Raya


Nah itu dia lagu-lagu pilihan saya untuk beraya tahun ni... semoga kekawan semua juga suka dengan pilihan saya. Selamat berpuasa dan selamat berhari raya.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "5 Lagu Raya Terbaik"

Post a Comment